سایت جامعه قرآنی ایران

قرآئت قرآن کریم

تماس بامدیرسایت

نرم افزارهای کاربردی

نویسنده سایت
******* قـرآن آنـلاین *******

********بانک تلاوت********

***آموزش نغمات قرآنی***

****مجموعه 26دوره ترتیل****

*******تفسیر نمونه *******

*******موضوعات سایت*******
آخرین نظرات شما

۰

محمود

سوره اسراء

دانلود کلیپ

«محمود شحات انور» فرزند فرزند مرحوم استاد «شحات محمد انور» از کودکی با تشویق پدر به فعالیت‌های قرآنی روی آورد.

وی در سن 12 سالگی حفظ قرآن کریم را به پایان رساند و توانست در همان سال مقام اول مسابقات بین‌المللی «لیلة القدر» مصر را از آن خود کند. توفیقات وی در این راه مرهون زحمات پدرش و نیز برادر بزرگش «انور شحات انور» است.

صدای رسا، پرطنین، انعطاف‌پذیر به همراه تبحر و تسلط فراوان شیخ در پیاده‌سازی مقام‌ها و دستگاه‌های موسیقیایی قرآن آن ‌هم با حزن و ملاحتی که خاص خود اوست، هر شنونده‌ای را به سوی زیبایی‌های این کتاب آسمانی جذب می‌کند.

این قاری برجسته مصری در ماه مبارک رمضان سال جاری به ایران عزیمت کرد اما در این سفر به دلیل مشکل در حنجره نتوانست به خوبی به اجرای تلاوت بپردازد و همین امر باعث بازگشت وی به مصر شد.

«محمود شحات انور» با تجویز دکتر دو ماه نتوانست تلاوت کند تا اینکه در روز چهارشنبه 19 شهریورماه سال جاری به عرصه تلاوت بازگشت.

وی در گفت‌وگویی بیان کرده بود: سوره «اسراء» را خیلی دوست دارم، زیرا در عالم رؤیا یکی از صحابی رسول‌الله(ص) را دیدم، البته نمی‌دانم چه کسی بود اما می‌دانم که صحابی جلیل‌القدر بود، او به نزد من آمد و گفت: «شیخ محمود! تلاوت سوره «اسراء» تو را شنیدم، ماشاءالله خوب بود»؛ من از آن زمان به این سوره علاقه‌مند شدم و آن را زیاد می‌خوانم.

شاید یکی از دلایل اینکه این قاری برجسته مصری پس از بهبود، نخستین اجرای خود را به تلاوت آیات 13 و 14 سوره مبارکه «اسراء» اختصاص داده است، همین امر باشد.

در ادامه نخستین تلاوت «محمود شحات انور» قاری برجسته مصری که پس از دو ماه کسالت، چهارشنبه 19 شهریورماه در شهر غربیه مصر اجرا شده است،.

{ اسفندیاراسکندری }

محمودشحات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی