سایت جامعه قرآنی ایران

قرآئت قرآن کریم

تماس بامدیرسایت

نرم افزارهای کاربردی

نویسنده سایت
******* قـرآن آنـلاین *******

********بانک تلاوت********

***آموزش نغمات قرآنی***

****مجموعه 26دوره ترتیل****

*******تفسیر نمونه *******

*******موضوعات سایت*******
آخرین نظرات شما

۰

یادگیری و رعایت تلفظ صحیح حروف در نماز واجب است

مسئله ای شرعی و بسیار مهم در مورد تلفظ صحیح حروف در نماز که بسیاری از افراد با بی توجهی از آن عبور می کنند:

در رساله های مراجع بزرگ تقلید(حفظهم الله)آمده؛ برکسانی که توانایی دارند واجب است قرائت صحیح نماز را یاد بگیرند ،نمازگزار باید هر یک از حروف حمد وسوره و سایر اذکار نماز را به صورت عربی صحیح و از مخارج آن ادا کند البته در حد وُسع و توان یادگیری مکلف از وی خواسته شده ، لذا اگر نمازگزار حروف را مثل هم تلفظ نماید و  بجای حرفی حرف دیگر بگوید ، مثلا بجای”ض” ، “ظ” بگوید ، نماز او باطل است و باید قضا کند ، البته رعایت لحن عربی لازم نیست .

بسـیـارى از حروف عربى تقریباً به همان شکل فارسى تلفّظ مى شوند و نیازى به آموزش و یادگیری نـدارد و تـنـها ده حرف (ثاء، حاء، ذال ، صاد، ضاد، طاء، ظاء، عین ، غین ، واو) در زبان عربى ، تلفّظ آنها به گونه دیگرى است که باید رعایت نمود .

همه ما می بایست علاوه بر یادگیری از طریق مطالعه نحوه تلفظ آنها ، برای رفع هرگونه اشتباهات احتمالی از اهل فن(مثل طلاب و قاریان قرآن)سوال کرده وبه صورت عملی یاد بگیریم ، در شرح حال علماء آمده که معمولاً سالی یکبار نزد یکی از اهل فن ، قرائت نماز و حمد و سوره خویش را چک نموده تا مبادا در یکسال گذشته تغییری در صحت تلفظ حمد وسوره شان ایجاد شده باشد.

دانلوددرادامه مطلب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     نکته و جمعبندی          دانلود فایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی